Bejelentkezés

E-mail: 
Jelszó: 
| Regisztráció | Jelszó? |
 



Menü

.Net világ havilap 2004. április - 68. oldal

Névjegy ablakban DirectX animáció

Egy  alkalmazás  kinézetét,  a  felhasználók  általi  megítélését  nagyban  befolyásolja,  hogy  milyen  módon  jeleníti  meg  az  információkat  a  képernyőn.  A  program  felülete,  látványossága  nagyban  javítható  azáltal,  hogy  néhány  informatív  adatot  -  például  egy  névjegy  ablakban  a  program  szerzőjére,  elérhetőségére  és  a  verzióra  vonatkozó  információkat  -  egy  kicsit  másképp,  egy  kicsit  színesebben  jelenítünk  meg.  Ezeket  a  megjelenítéseket  elvégezhetjük  például  a  DirectX  rendszer  rutinjait  használva.  Természetesen  gondolhatnánk  arra  is,  hogy  egy  kis  alkalmazásban  felesleges  a  DirectX  használata,  hiszen  így  a  program  mellé  a  futás  idejű  csomag  35  MB-os  telepítőjét  is  csatolnunk  kell.  Ez  nem  így  van,  mert  elég  csupán  a  megfelelő  dinamikus  könyvtárak  terjesztése,  továbbá  a  DirectX  8.1  már  része  az  operációs  rendszereknek  is  (Windows  XP,  Windows  2003  Server),  és  a  cikkben  alkalmazott  függvények  már  ennek  a  verziónak  is  a  részét  képezik.  Ha  pedig  valamilyen  grafikai  alkalmazást  vagy  játékot  készítünk,  akkor  biztosan  használni  kell  a  rutinokat  valamilyen  szöveg  megjelenítése  miatt.  Először  azonban  meg  kell  ismerni,  hogy  a  C#-ban  milyen  módon  történik  a  DirectX  könyvtár  inicializálása,  milyen  lépések  után  tudjuk  azt  használni.  Ezeket  a  lépéseket  egy  példán  keresztül  ismerjük  meg,  majd  továbbfejlesztve  programunkat  képesek  leszünk  szöveges  információk  megjelenítésére  is.  Elkészítjük  a  program  C++-os  verzióját  is,  de  itt  már  az  alapokra  nem  térünk  ki,  hiszen  azok  megtalálhatók  a  .Net  világ  havilap  2004.  márciusi  számában  megjelent  "DirectX  9  és  a  Visual  Studio.Net"  című  írásban.  A  példaprogram  kipróbálása  előtt  a  következő  előkészületi  lépéseket  kell  végrehajtani:

A cikk további része csak bejelentkezés és érvényes előfizetés után érhető el!

Önnek lehetősége van egy teljes havilapot egyetlen emeltdíjas SMS-sel is kifizetni. Ebben az esetben az interneten keresztül azonnal hozzáférhet az Ön által választott havilap összes cikkéhez és letölthető forráskódjához!

A papír alapú havilap bolti ára bruttó 1 438 Ft.
Internetes hozzáférés SMS-sel fizetve bruttó 720 Ft.
Egy havilap kifizetéshez küldjön egy SMS-t az alábbi számra:
06 (90) 617-907 (az SMS ára 720 Ft).
Az SMS-be csak ezt a szót írja: ANIMARE
További információ az újság előfizetés lapon.